Jeśli zdecydujemy się wykorzystać którąś z powyższych sugestii, wiemy czego oczekuje od nas zespół i nasi przełożeni, mamy doskonale dobrany zestaw KPIs, oraz gotowy dashboard, możemy zastanowić się nad jeszcze jednym elementem.
Generalnie bardzo rzadko zdarzają się sytuacje, kiedy raporty nie wymagają komentarza. Jednak szczególnie wtedy, kiedy widzimy że prezentowane przez nas wyniki odbiegają od oczekiwań, możemy być pewni że padną pytania o działania jakie możemy podjąć aby odwrócić tendencję spadkową. Wszak istotą BI nie jest tylko pokazywanie stanu „na dzień dzisiejszy” lecz to, byśmy mogli przez pryzmat naszych danych spojrzeć w przyszłość i podejmować na tyle trafne decyzje, żeby nasza organizacja rosła w siłę.
Poniżej widzimy bardzo prosty przykład widoku dołączonego do większego raportu sprzedaży, sugerujący zwrócenie uwagi na klientów którzy przez ostatni rok nie złożyli żadnego zamówienia. W zależności od wartości zamówień z poprzednich lat, zostali podzieleni na trzy grupy (high, medium i low priority). Dla każdej grupy, wyświetlamy inną sugestię działań które powinniśmy podjąć wobec tych firm. Oczywiście patrząc na poniższe screeny możemy się zastanawiać czy rzeczywiście trafne jest to, żeby odzyskać klienta który mimo wysokiej wartości zamówień wygenerował ujemny dochód (pozycja nr 2 na pierwszym screenie).