Nowe możliwości na rozwój biznesu na styku sprzedaży i marketingu
Trade marketing to obszar, którego nie można jednoznacznie zaliczyć jako część w obrębie któregoś z większych zbiorów tematycznych takich jak sprzedaż czy sam marketing. Patrząc na obszary zainteresowań trade marketingu, szybko możemy się zorientować, że mamy do czynienia z całkowicie odrębną dyscypliną. Taką, która jest zorientowana na optymalizację współpracy między producentami lub dostawcami a detalistami, w celu poszukiwania nowych:
🔸 obszarów z dużym potencjałem zakupowym
🔸 grup docelowych dla wskazanych produktów
🔸 możliwości współpracy z detalistami w poszczególnych kanałach dystrybucyjnych
Oczywiście niezmiernie istotne są również działania nakierowane na stymulowanie klienta do podjęcia właściwych decyzji w punkcie sprzedaży. Do tego przyczyni się już typowo marketingowa metodologia związana z budowaniem świadomości marki czy lojalności klienta. Ten prosty przykład pokazuje, że choć o trade marketingu mówimy w kontekście oddzielnego obszaru, to na wielu polach będzie się przenikał z innymi, z których w prostej linii wyewoluował.
Pracujesz z danymi w Trade marketingu? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe? Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary, gdzie możemy cię wspomóc.
Nadążyć za rynkiem, czyli Business Intelligence w trade marketingu
Jednym z pięciu filarów trade marketingu jest analiza biznesowa. Z racji dużej dynamiki rynków i rosnącej konkurencji, na prowadzeniu w wyścigu do świadomości konsumentów utrzymają się ci, którzy będą potrafili szybko selekcjonować właściwe dane do analizy i podejmować na ich podstawie trafne inicjatywy.
Na tym polu, z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania Business Intelligence, które zostały stworzone po to, aby umożliwiać budowę i elastyczną modyfikację raportów biznesowych. Łącząc zaawansowane możliwości modelowania danych z graficznym interfejsem użytkownika oraz pracą w oparciu o metodę „przeciągnij i upuść”, wspierają wyznaczanie nowych kierunków rozwoju biznesu w zgodzie z aktualnymi trendami rynkowymi.
Kluczowe wskaźniki trade marketingu w nowej odsłonie
Różnorodne wskaźniki, o których możemy mówić w kontekście trade marketingu, zarówno te ekonomiczne jaki te związane z grupami docelowymi, w odpowiednio skrojonych raportach nabiorą dla Ciebie nowego wymiaru. Niezależnie czy mówimy o perspektywie wydajnościowej, czy efektywnościowej, raporty przygotowane z pomocą wybranej platformy Business Intelligence przekonają Cię do swojej skuteczności czytelną i zrozumiałą warstwą wizualizacji danych. To, czego Twoi konkurenci będą poszukiwać w tabelach, Ty odnajdziesz na przejrzystych, interaktywnych wykresach i mapach. Oczywiście konkurencja nie śpi i równolegle z wyścigiem do świadomości klientów, o którym pisaliśmy wyżej, toczy się technologiczny wyścig zbrojeń w obszarze narzędzi, mających za zadanie zwiększyć przewagę rynkową danej organizacji. Dlatego warto już dziś pozyskać zdolności i narzędzia do podejmowania trafnych decyzji na podstawie danych.
Raporty, które możemy dla ciebie przygotować obszarze trade marketingu to, m.in.:
🔸 dystrybucja numeryczna,
🔸 dystrybucja ważona,
🔸 realizacja oczekiwanego obrotu na kanał,
🔸 poniesione lub oczekiwane wydatki na pracę w kanale,
🔸 udział produktu / marki w rynku,
🔸 koszt współpracy z kanałem,
🔸 i inne.
Poznaj zastosowania, gotowe do wdrożenia w Twojej firmie
Sprawdź konkretne zastosowania, gdzie nasze wsparcie może przełożyć się na wymierne korzyści. Od 1999 roku dostarczamy organizacjom wiedzę i nowoczesne technologie, aby skutecznie podejmować trafne decyzje biznesowe w oparciu o dane. Pomagamy we wszystkich aspektach pracy z narzędziami Business Intelligence tj. projektowanie struktur danych, szkolenia, warsztaty, doradztwo, zaawansowane programowanie i integracja.
Dystrybucja numeryczna
Zobacz przykładowy raport, w którym prezentujemy strukturę dystrybucyjną dla poszczególnych sieci sklepów regionalnych oraz identyfikujemy hurtownie realizujące największy wolumen sprzedaży.
Lojalność Klientów
Pracujesz z danymi związanymi z lokajnością klienta? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe? Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary gdzie możemy Cię wspomóc.
Raporty BI w praktyce
Czujesz się ograniczany przez Excel? Zobacz, jak w pełni wykorzystać wdrożony w firmie system Business Intelligence. Proponujemy wspólny przegląd potencjału, gotowego do wykorzystania od zaraz.
Raporty należności
Raportowanie zobowiązań należności jest niezbędnym elementem kontroli płynności finansowej w firmie. W Tableau możesz kontrolować te należności na różnych poziomach.
Raporty na posiedzenia zarządu
Zbliża się posiedzenie zarządu, a Ty musisz przygotować raport? Proponujemy Ci wsparcie w zakresie budowy kompleksowej prezentacji danych dla bardzo wymagających użytkowników.
Raporty kierownik-zarząd
Pracujesz z danymi, które raportujesz do zarządu? Sprawdź rozwiązanie, które odciąży Cię z części dotychczasowych zadań.
Prezentacja danych w czasie rzeczywistym
Zbliża się posiedzenie zarządu, a Ty musisz przygotować raport? Proponujemy Ci wsparcie w zakresie budowy kompleksowej prezentacji danych dla wymagających użytkowników – budujemy statyczne raporty, bez marginesu na błąd.
Segmentacja klientów i targeting
Segmentacja i targeting pomogą Ci zrozumieć zachowania oraz potrzeby klientów. Możesz przygotować lepsze kampanie, materiały, treści wysyłane e-mailem, będziesz mógł także lepiej przeszkolić przedstawicieli handlowych wiedząc, czego chce rynek.
Niestandardowe źródła danych w systemach BI
Stworzymy dla Ciebie connector łączący dowolne REST API z Twoją platformą Business Intelligence. Specjalizujemy się m.in. w integrowaniu platform Business Intelligence z innymi systemami.
Anonimizacja raportów
Wykorzystanie na potrzeby prezentacji gotowego rozwiązania jest znacznie bardziej komfortowe rozwiązanie niż posługiwanie się zrobionym na szybko mockupem. Stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwala na anonimizację danych w gotowych raportach, tak, żeby móc posłużyć się nimi w celach prezentacyjnych.
Analiza kosztów
Postaw na skuteczną analizę kosztów, dzięki której będziesz mógł ocenić obecny poziom zarządzania wydatkami oraz zaplanować przyszłe. Dzięki temu zaprojektujesz również budżet w perspektywie długookresowej w taki sposób, by Twoja firma osiągała jak najwyższy zysk.