Raporty dla Trade marketingu

banery data science

Nowe możliwości na rozwój biznesu na styku sprzedaży i marketingu

Trade marketing to obszar, którego nie można jednoznacznie zaliczyć jako część w obrębie któregoś z większych zbiorów tematycznych takich jak sprzedaż czy sam marketing. Patrząc na obszary zainteresowań trade marketingu, szybko możemy się zorientować, że mamy do czynienia z całkowicie odrębną dyscypliną. Taką, która jest zorientowana na optymalizację współpracy między producentami lub dostawcami a detalistami, w celu poszukiwania nowych:

  • Obszarów z dużym potencjałem zakupowym.
  • Grup docelowych dla wskazanych produktów.
  • Możliwości współpracy z detalistami w poszczególnych kanałach dystrybucyjnych.

 

Oczywiście niezmiernie istotne są również działania nakierowane na stymulowanie klienta do podjęcia właściwych decyzji w punkcie sprzedaży. Do tego przyczyni się już typowo marketingowa metodologia związana z budowaniem świadomości marki czy lojalności klienta. Ten prosty przykład pokazuje, że choć o trade marketingu mówimy w kontekście oddzielnego obszaru, to na wielu polach będzie się przenikał z innymi, z których w prostej linii wyewoluował.

Pracujesz z danymi sprzedażowymi? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe?
Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary, gdzie możemy cię wspomóc.

Nadążyć za rynkiem, czyli Business Intelligence w trade marketingu

Jednym z pięciu filarów trade marketingu jest analiza biznesowa. Z racji dużej dynamiki rynków i rosnącej konkurencji, na prowadzeniu w wyścigu do świadomości konsumentów utrzymają się ci, którzy będą potrafili szybko selekcjonować właściwe dane do analizy i podejmować na ich podstawie trafne inicjatywy.

Na tym polu, z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania Business Intelligence, które zostały stworzone po to, aby umożliwiać budowę i elastyczną modyfikację raportów biznesowych. Łącząc zaawansowane możliwości modelowania danych z graficznym interfejsem użytkownika oraz pracą w oparciu o metodę „przeciągnij i upuść”, wspierają wyznaczanie nowych kierunków rozwoju biznesu w zgodzie z aktualnymi trendami rynkowymi.

Kluczowe wskaźniki trade marketingu w nowej odsłonie

Różnorodne wskaźniki, o których możemy mówić w kontekście trade marketingu, zarówno te ekonomiczne jaki te związane z grupami docelowymi, w odpowiednio skrojonych raportach nabiorą dla Ciebie nowego wymiaru. Niezależnie czy mówimy o perspektywie wydajnościowej, czy efektywnościowej, raporty przygotowane z pomocą wybranej platformy Business Intelligence przekonają Cię do swojej skuteczności czytelną i zrozumiałą warstwą wizualizacji danych. To, czego Twoi konkurenci będą poszukiwać w tabelach, Ty odnajdziesz na przejrzystych, interaktywnych wykresach i mapach. Oczywiście konkurencja nie śpi i równolegle z wyścigiem do świadomości klientów, o którym pisaliśmy wyżej, toczy się technologiczny wyścig zbrojeń w obszarze narzędzi, mających za zadanie zwiększyć przewagę rynkową danej organizacji. Dlatego warto już dziś pozyskać zdolności i narzędzia do podejmowania trafnych decyzji na podstawie danych.

Raporty, które możemy dla ciebie przygotować obszarze trade marketingu to, m.in.:

  • Dystrybucja numeryczna.
  • Dystrybucja ważona.
  • Realizacja oczekiwanego obrotu na kanał.
  • Poniesione lub oczekiwane wydatki na pracę w kanale.
  • Udział produktu / marki w rynku.
  • Koszt współpracy z kanałem.
  • I inne.

Poznaj zastosowania gotowe do wdrożenia w twojej firmie

Sprawdź konkretne zastosowania, gdzie nasze wsparcie może przełożyć się na wymierne korzyści. Od 1999 roku dostarczamy organizacjom wiedzę i nowoczesne technologie, aby skutecznie podejmować trafne decyzje biznesowe w oparciu o dane. Pomagamy we wszystkich aspektach pracy z narzędziami Business Intelligence tj. projektowanie struktur danych, szkolenia, warsztaty, doradztwo, zaawansowane programowanie i integracja. Tutaj znajdziesz wszystkie zastosowania.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zamów darmową konsultację!

Skontaktuj się