Case study: Wykorzystanie Tableau w Grupie Justtag

Sprawna analiza danych oraz przejrzyste, czytelne wnioski z niej płynące to klucz to rozwoju każdej firmy. Przyjrzyjmy się zatem jak te czynniki wpłynęły na pracę Grupy Justtag, która zdecydowała się na korzystanie z Tableau.

Najważniejsza informacje

Klient

Justtag

Branża

Analiza danych

Wykorzystane narzędzie

Tableau

Wstęp

Czym zajmuje się grupa Justtag?

Grupa Justtag zajmuje się analizą dużych zbiorów danych, by pomagać reklamodawcom efektywnie prowadzić ich działania marketingowe. Z tego względu aspekty związane z wizualizacją danych są bardzo istotne.

Wyzwanie

Największym wyzwaniem jest łączenie różnych źródeł danych w jeden obraz danego użytkownika lub konkretnego projektu dla klienta, a następnie zaprezentowanie jak największej ilości wniosków i sygnałów w sposób czytelny-  w sposób, który będzie prezentował jasne rekomendacje dla klienta.

banery data science

Rozwiązanie

Dzisiaj Tableau to przede wszystkim technologia, która pozwala nam robić raporty w konwersji online/ offline, czyli raporty, które pokazują, czy konkretny klient zobaczył reklamę w Internecie, a następnie pojawił się w danej lokalizacji offline. Przykład? Reklamujemy sklep X, i patrzymy kto do tego sklepu na koniec dnia przychodzi, jaka jest konwersja pomiędzy tymi zdarzeniami.

 

Tableau pozwala nam lepiej zaprezentować dane, które mamy w tym raporcie. Zaprezentować je w taki sposób, żeby nie tylko pokazać dobre rekomendacje czy jasne kierunki działania, które z tego płyną, ale także dać klientowi możliwość wejścia głębiej w różne obszary danych, które go interesują, lub różne perspektywy tego projektu, które go interesują.

Jako grupa Justtag pracujemy obecnie na dwóch osiach: z jednej strony mamy perspektywę on-linową, w której analizujemy zachowania użytkowników w Internecie: to, kim są, co konsumują. Z drugiej strony mamy perspektywę off-line, w której analizujemy jak użytkownicy przemieszczają się w świecie rzeczywistym, jakie sklepy odwiedzają. Finalnie w projektach dla klientów musimy łączyć te dwie perspektywy. Technologie, które pozwalają nam łączyć źródła tak różnych danych w jednym miejscu i analizować je ze sobą i porównywać są dla nas bardzo cenne.

Raporty w konwersji online/ offline

analiza zachowań użytkowników w Internecie oraz poza nim

Łączenie różnych źródeł danych

zestawienie informacji przedstawiających różnorodne dane

Przedstawienie czytelnego raportu

przekazanie rekomendacji i wniosków dla klienta

Wdrożenie Tableau zdecydowanie przyczyniło się do rozwoju grupy Justtag i usprawnienie pracy. Tableau pozwala na przyspieszenie procesu po Justtag, czyli dostarczenie gotowego produktu znacznie szybciej do klienta, co jest bardzo istotne przy ograniczonych zasobach. Tego rodzaju technologia i praca na szablonach, pomaga zautomatyzować proces i być bardziej efektywnym.

Tableau pomogło nam mieć bardziej profesjonalny produkt. Pomogło nam zaprezentować klientowi raport, który jest bogatszy, jest bardziej zrozumiały, a jednocześnie daje wolność klientowi w analizie danych i wyciągania swoich wniosków, więc produkt staje się lepszy.

Jaką rolę odegrało Astrafox przy wdrożeniu Tableau w grupie Justtag?

Astrafox stało się dla grupy Justtag inspiracją, co można zrobić z Tableau. Współpraca rozpoczęła się w kluczowym momencie, gdy grupa Justtag stanęła przed wyzwaniem: jak usprawnić produkt, oraz co można zrobić lepiej jeśli chodzi o wizualizację danych. Astrafox oprócz tego że sprzedało konkretny, przynoszący oczekiwane rezultaty produkt, to również zainspirowało do działania i pokazało nowe kierunki myślenia, a to zdecydowanie ciekawe doświadczenie.

Tableau świetnie wykonuje swoje podstawowe zadanie, czyli świetnie pozwala wizualizować dane i szybko wyciągać wnioski.

Końcowa opinia o Tableau

Tableau świetnie wykonuje swoje podstawowe zadanie, czyli świetnie pozwala wizualizować dane i szybko wyciągać wnioski. Jest to szczególnie istotne dlatego, że obecnie konieczna jest nie tylko szybka analiza danych w Tableau, ale także zaprezentowanie klientom gotowego, przejrzystego raportu, który potem konsumują. Dlatego każdy biznes, który także potrzebuje pomóc swoim klientom analizować dane i dać możliwość analizowania danych powinien używać tego typu narzędzi i będzie z nich zadowolony.

Pracujesz z danymi? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe?
Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary, gdzie możemy Cię wspomóc.