Case study: Wykorzystanie Tableau w Grupie Justtag
Sprawna analiza danych oraz przejrzyste, czytelne wnioski z niej płynące to klucz to rozwoju każdej firmy. Przyjrzyjmy się zatem jak te czynniki wpłynęły na pracę Grupy Justtag, która zdecydowała się na korzystanie z Tableau.
Wstęp
Czym zajmuje się grupa Justtag?
Grupa Justtag zajmuje się analizą dużych zbiorów danych, by pomagać reklamodawcom efektywnie prowadzić ich działania marketingowe. Z tego względu aspekty związane z wizualizacją danych są bardzo istotne.
Wyzwanie
Największym wyzwaniem jest łączenie różnych źródeł danych w jeden obraz danego użytkownika lub konkretnego projektu dla klienta, a następnie zaprezentowanie jak największej ilości wniosków i sygnałów w sposób czytelny- w sposób, który będzie prezentował jasne rekomendacje dla klienta.

Rozwiązanie
Dzisiaj Tableau to przede wszystkim technologia, która pozwala nam robić raporty w konwersji online/ offline, czyli raporty, które pokazują, czy konkretny klient zobaczył reklamę w Internecie, a następnie pojawił się w danej lokalizacji offline. Przykład? Reklamujemy sklep X, i patrzymy kto do tego sklepu na koniec dnia przychodzi, jaka jest konwersja pomiędzy tymi zdarzeniami.
Tableau pozwala nam lepiej zaprezentować dane, które mamy w tym raporcie. Zaprezentować je w taki sposób, żeby nie tylko pokazać dobre rekomendacje czy jasne kierunki działania, które z tego płyną, ale także dać klientowi możliwość wejścia głębiej w różne obszary danych, które go interesują, lub różne perspektywy tego projektu, które go interesują.
Jako grupa Justtag pracujemy obecnie na dwóch osiach: z jednej strony mamy perspektywę on-linową, w której analizujemy zachowania użytkowników w Internecie: to, kim są, co konsumują. Z drugiej strony mamy perspektywę off-line, w której analizujemy jak użytkownicy przemieszczają się w świecie rzeczywistym, jakie sklepy odwiedzają. Finalnie w projektach dla klientów musimy łączyć te dwie perspektywy. Technologie, które pozwalają nam łączyć źródła tak różnych danych w jednym miejscu i analizować je ze sobą i porównywać są dla nas bardzo cenne.
Raporty w konwersji online/ offline
analiza zachowań użytkowników w Internecie oraz poza nim
Łączenie różnych źródeł danych
zestawienie informacji przedstawiających różnorodne dane
Przedstawienie czytelnego raportu
przekazanie rekomendacji i wniosków dla klienta
Wdrożenie Tableau zdecydowanie przyczyniło się do rozwoju grupy Justtag i usprawnienie pracy. Tableau pozwala na przyspieszenie procesu po Justtag, czyli dostarczenie gotowego produktu znacznie szybciej do klienta, co jest bardzo istotne przy ograniczonych zasobach. Tego rodzaju technologia i praca na szablonach, pomaga zautomatyzować proces i być bardziej efektywnym.
Tableau pomogło nam mieć bardziej profesjonalny produkt. Pomogło nam zaprezentować klientowi raport, który jest bogatszy, jest bardziej zrozumiały, a jednocześnie daje wolność klientowi w analizie danych i wyciągania swoich wniosków, więc produkt staje się lepszy.
wylicza Tomasz Chłodecki, prezes Grupy Justtag
Jaką rolę odegrało Astrafox przy wdrożeniu Tableau w grupie Justtag?
Astrafox stało się dla grupy Justtag inspiracją, co można zrobić z Tableau. Współpraca rozpoczęła się w kluczowym momencie, gdy grupa Justtag stanęła przed wyzwaniem: jak usprawnić produkt, oraz co można zrobić lepiej jeśli chodzi o wizualizację danych. Astrafox oprócz tego że sprzedało konkretny, przynoszący oczekiwane rezultaty produkt, to również zainspirowało do działania i pokazało nowe kierunki myślenia, a to zdecydowanie ciekawe doświadczenie.
Tableau świetnie wykonuje swoje podstawowe zadanie, czyli świetnie pozwala wizualizować dane i szybko wyciągać wnioski.
mówi Tomasz Chłodecki
Końcowa opinia o Tableau
Tableau świetnie wykonuje swoje podstawowe zadanie, czyli świetnie pozwala wizualizować dane i szybko wyciągać wnioski. Jest to szczególnie istotne dlatego, że obecnie konieczna jest nie tylko szybka analiza danych w Tableau, ale także zaprezentowanie klientom gotowego, przejrzystego raportu, który potem konsumują. Dlatego każdy biznes, który także potrzebuje pomóc swoim klientom analizować dane i dać możliwość analizowania danych powinien używać tego typu narzędzi i będzie z nich zadowolony.