Eliminacja błędów w sortowaniu przesyłek

Podniesienie jakości sortowania jest kluczowe dla wyeliminowania błędnych przesyłek

Stale rozwijający się rynek e-commerce stymuluje wzrost potrzeb Klientów na szybkie wysyłanie dużej ilości paczek. Rosną również oczekiwania związane ze skutecznością doręczania. Niedostarczenie paczki w pierwszym terminie może mieć różne powody, również takie które leżą po stronie odbiorcy. Jednak tym, co firma kurierska musi zapewnić jest podjęcie próby doręczenia w pierwszym dniu po nadaniu.

Jeśli tak się nie dzieje, to przyczyn możemy szukać m. in. w nieefektywnym sortowaniu paczek. Poprawa jakości w tym obszarze przekłada się na:

  • Wzrost skuteczności doręczeń.
  • Większe zadowolenie Klientów.
  • Redukcję kosztów.

Korzystasz z wdrożonego systemu raportowania Business Intelligence?
Nie potrafisz znaleźć potrzebnej funkcjonalności? Wydaje Ci się, że Twojej wersji czegoś brakuje?

ZAMÓW BEZPŁATNĄ KONSULTACJĘ, A MY WSKAŻEMY OBSZARY W KTÓRYCH MOŻEMY CIĘ WSPOMÓC.

Odkryj narzędzia analityczne, dzięki którym zapanujesz nad rosnącymi potrzebami Klientów.

Problemy z jakością sortowania paczek tym częściej dotykają firmy kurierskie, im bardziej dzienna ilość zleceń zbliża się do kresu ich wydajności. Zwiększona liczba zamówień przeciąża operacyjne zespoły logistyczne, wpływając na jakość dostarczeń, co w oczywisty sposób negatywnie odbija się na zadowoleniu Klientów w przypadku popełnienia błędów w dostawie.

Żeby zobrazować skalę o jakiej mówimy, wystarczy przytoczyć rozmowę, która odbyła się z jednym z jednym z naszych Klientów z branży logistycznej w okresie pandemii. Zapytany o to, jak odczuwają wzrost obciążeń ilością paczek odparł, że na przestrzeni całego roku pracują z intensywnością, którą do niedawna znali sezonowo z okresu przedświątecznego w grudniu.

U naszego Klienta w logistykę przesyłek zaangażowany był kilkuosobowy zespół, który na bieżąco analizował przesyłki i wprowadza korekty. Niestety ze względu to, że wszystkie analizy prowadzone były ręcznie i przechowywane w Excelu, czasochłonność prowadzonych prac oraz ryzyko błędu były na wysokim poziomie.

Poznaj rozwiązanie, które zbudowaliśmy na miarę potrzeb naszego Klienta

Mapa Polski z informacją o jakości pracy regionów i mikroregionów.

  • Mapa Polski, podzieloną na specyficzne dla Klienta regiony i mikroregiony.
  • Wizualizacja jakości sortowania w podziale na regiony ze wskazaniem 10 najgorszych oddziałów.
  • Porównanie uśrednionej skuteczności doręczeń dla całego kraju (dla danego dostawcy logistycznego).
  • Elastyczne filtry daty umożliwiające wybór okresu, dla którego chcemy sprawdzić wynik poprawności sortowania.

Relacje błędów między oddziałami.

  • Mapa Polski, podzieloną na specyficzne dla Klienta regiony i mikroregiony.
  • Wizualizacja jakości sortowania w podziale na regiony ze wskazaniem 10 najgorszych oddziałów.
  • Porównanie uśrednionej skuteczności doręczeń dla całego kraju (dla danego dostawcy logistycznego).

Listy paczek błędnie posortowanych przez oddział.

  • Mapa Polski, podzieloną na specyficzne dla Klienta regiony i mikroregiony.
  • Wizualizacja jakości sortowania w podziale na regiony ze wskazaniem 10 najgorszych oddziałów.
  • Porównanie uśrednionej skuteczności doręczeń dla całego kraju (dla danego dostawcy logistycznego).

*Końcowe rozwiązanie zostało odebrane przez klienta jako wspomagające pracę zespołu odpowiedzialnego za logistykę i kluczowe przy eliminacji błędnych wysyłek.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Porozmawiajmy o współpracy

Skontaktuj się