Tableau w dystrybucji
Dystrybucja numeryczna jest jednym z podstawowych parametrów kalkulowanych w obszarze Trade Marketingu.
Wskaźnik ten informuje, w jakiej liczbie sklepów (np. wybranej sieci) dostępny jest nasz produkt. Może być wyrażany wartością bezwzględną (liczba punktów) lub jako udział procentowy (procent całkowitej liczby sklepów).
Analiza wybranej sieci regionalnej
W raporcie można zaobserwować, że dla całego uniwersum sieci regionalnych poziom dystrybucji jest zrealizowany w 100%. Oznacza to, że poprzez hurtowników nasz produkt dociera do każdego punktu sprzedaży. Podobne informacje można sprawdzić dla wybranej sieci regionalnej – niech będzie to sieć „SC_GOZK”. W tym przypadku wyniki są podobne. Sieć posiada 1355 POS, nasz produkt dociera do wszystkich sklepów, co oznacza dystrybucję numeryczną na poziomie 100%.

Analiza pokrycia POS dla poszczególnych hurtowników
Wybór na wykresie słupkowym obu hurtowników zaprezentuje nam poziom dystrybucji realizowany jedynie przez dwóch wybranych partnerów – na poziomie 89%. Można tu zaobserwować, że adresujemy 1201 punktów handlowych, 154 sklepy posiadają nasz produkt od pozostałych hurtowników.

Należy się zastanowić, czy sytuacja gdzie dwaj najwięksi partnerzy, o najlepszych warunkach handlowych i wysokiej pozycji negocjacyjnej „ścierają się” w znaczącej liczbie POS jest dla nas korzystna i jak to wpływa na potencjalną deprecjację marży jaką realizujemy na współpracy z hurtowniami.