Lojalność Klientów

banery data science

Zwiększ sprzedaż i utrzymuj lojalność Klientów w branży automotive

  • Ilość zleceń serwisowych w podziale na markę i dealerów.
  • Wiekowanie floty.
  • Odpływ klientów po zakończeniu gwarancji.

 

Jeśli nazwy tytułowych wskaźników wydają Ci się znajome, a jednocześnie ani Ty ani Twoi analitycy nie potraficie ich jednoznacznie określić, to koniecznie zapoznaj się z naszą ofertą budowy raportów w obszarze lojalności klientów dla branży motoryzacyjnej.

Pracujesz z danymi? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe?
Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary, gdzie możemy Cię wspomóc.

Doradzamy w zakresie budowy i wdrażania wskaźników celnie definiujących utylizację pakietów serwisowych w czasie, z podziałem na dowolną strukturę sieci dealerskich.

Pomagamy zaprojektować, wyliczyć i cyklicznie raportować narzucone korporacyjnie KPI i OKR na poziomie dealera, salonu czy regionalnej centrali marki lub koncernu.

Raporty opisujące relacje z Klientami to kopalnia wiedzy, która pozwala na szybkie reagowanie zawsze wtedy, kiedy obserwujemy nieoczekiwane zachowania po stronie kontrahentów. Jednocześnie mogąc dokładnie określić punkty na przestrzeni czasu Twojej współpracy z Klientem, w których pojawia się zwiększone ryzyko jego odejścia, możesz z wyprzedzeniem zaplanować działania motywujące go do dalszej współpracy.

Dlaczego należy raportować dane związane z lojalnością Klientów?

Powód jest prosty – wiedza zawarta w tych danych to dodatkowy, całkowicie darmowy zasób nowych szans sprzedaży. Możesz go tak optymalnie wykorzystywać, jak dokładne informacje z niego wydobędziesz, zanim potrzebę Twojego Klienta zaspokoi ktoś inny. Rynek serwisów samochodowych charakteryzuje się dużą dynamiką i potrzebami, które pojawiają się z minuty na minutę i – jako szanse sprzedaży – równie szybko z niego znikają. Jako ASO masz tą przewagę nad pozostałymi serwisami, że u swoich klientów byłeś pierwszy.

Mimo ogromnego potencjału, tworzenie zestawień o których mowa, niesie ze sobą pewne ryzyko. Punktem zapalnym bywa praca na danych osobowych. Efektem budowy raportów są m. in. listy nabywców, wymagających przypomnienia o zbliżającym się terminie zakończenia np. gwarancji czy leasingu. To bardzo cenne informacje, natomiast muszą bazować na bezbłędnym modelu danych, określającym czy poszczególne osoby wyraziły zgodę na kontakt, co ma niebagatelne znaczenie w kontekście RODO. Jest to jeden z głównych powodów, dla których budowę raportów w tym obszarze warto powierzyć doświadczonym specjalistom.

Co możemy dla ciebie zrobić?

Budujemy lub pomagamy w tworzeniu raportów w zakresie lojalności Klientów i wykorzystania produktów serwisowych. Z naszym wsparciem zyskasz wiedzę, która pomoże Ci zaplanować krótko i długoterminową strategię komunikacji z Klientami. Zaczynając od podstawowych informacji na poziomie Klienta, takich jak:

  • zakończenie okresu gwarancyjnego,
  • wejście w okres przedłużonej gwarancji,
  • zbliżający się koniec produktów serwisowych.

Po bardziej szczegółowe raporty na poziomie marki związane m. in. z penetracją rynku aktywnymi produktami lojalnościowymi i pełny monitoring serwisu na poziomie salonów dealerskich. Do właściwej kontroli kondycji biznesowej produktów lojalnościowych w czasie przyczynią się:

Segmentacja Klientów, ze względu na typ prowadzonego biznesu i wielkość floty.

Wiekowanie pojazdów z uwzględnieniem warunków gwarancyjnych i pogwarancyjnych pakietów serwisowych.

Uwzględniając takie lub podobne, specyficzne dla Twojej firmy kryteria i strukturę danych, na których powinno się opierać raportowanie, stworzymy odpowiednie wskaźniki a następnie oddamy je do Twojego użytku w postaci zautomatyzowanych, interaktywnych dashboardów.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zamów darmową konsultację!

Skontaktuj się