Anonimizacja danych i raportów Klientów

banery data science

Przy pomocy zautomatyzowanej anonimizacji dashboardów i źródeł danych, rozwiązujemy problemy m. in.:

  • Angażowania dużej ilości zasobów w prezentacje produktu, zanim klient podejmie decyzję o zakupie Twojego rozwiązania.
  • Unikamy makietowania produktu na prawdziwych danych.
  • Zyskujemy możliwość prezentacji modelu rozwiązania szerokiej grupie odbiorców bez względu na ich uprawnienia.
  • Eliminujemy problem braku portfolio możliwego do prezentacji nowym klientom.

 

Wykorzystując na potrzeby prezentacji u nowego klienta gotowe rozwiązanie, które przeszło cały proces developerski, testy i zostało odebrane przez inną firmę, masz do dyspozycji wiarygodny, funkcjonalny materiał. To znacznie bardziej komfortowe rozwiązanie niż posługiwanie się zrobionym na szybko mockupem, przy którym na każdym kroku zaznaczasz, że „docelowo, ten lub inny detal będzie wyglądał inaczej”.

Pracujesz z danymi? Chcesz podejmować lepsze decyzje biznesowe?
Zamów bezpłatną konsultację potrzeb analitycznych, podczas której wskażemy obszary, gdzie możemy Cię wspomóc.

Żaden manager nie przejdzie obojętnie obok efektywnej kosztowo możliwości replikowania sukcesu

Tworzenie dedykowanych wizualizacji i raportów generuje koszty, które mogą nie znaleźć pełnego pokrycia, jeśli klient nie zdecyduje się na zakup naszego rozwiązania. Na każdym etapie procesu sprzedaży pojawia się pewne ryzyko, które balansuje pomiędzy chęcią pokazania się z jak najlepszej strony (i co za tym idzie zaangażowaniem czasowym) a niepewnością związaną z tym, czy klient wybierze naszą ofertę. Zdecydowanie najprościej byłoby pokazać produkt, który już wcześniej dla kogoś tworzyliśmy. Efekt WOW przy kontakcie klienta z takim gotowym rozwiązaniem – gwarantowany.

Mamy jednak pełną świadomość, że w żadnym wypadku nie możemy tego zrobić, oczywiście ze względu na zawarte w tym rozwiązaniu dane.

Podobny problem dotyka organizacje, w których pracownicy chcieliby się posłużyć layoutem tworzonego wcześniej projektu, żeby przedstawić go wewnętrznie, na przykład jako punkt wyjścia do innych zadań. Bywa jednak, że ze względu na ograniczenia prawne (RODO), czy też podpisane umowy (NDA) nie można go w pełni wykorzystać.

Dlatego wychodząc naprzeciw temu dość popularnemu problemowi, stworzyliśmy rozwiązanie, które pozwala na anonimizację danych w gotowych raportach, tak, żeby móc posłużyć się nimi w celach prezentacyjnych, stworzyć portfolio wizualizacji danych i swobodnie posługiwać się stworzonym layoutem.

Stworzyłeś wizualizacje na danych klienta i chciałbyś je przedstawić innym potencjalnym klientom? Żaden problem!

Co możemy rozumieć przez Anonimizacje Dashboardu? Dla każdej firmy może to oznaczać coś innego, lecz sposób mierzenia względem ich wymagań zawsze będzie zero-jedynkowy. Albo dane są zanonimizowane albo nie. Na czym zatem może polegać Anonimizacja? Wyróżniamy trzy procesy:

 

  • Pierwszym procesem jest zastąpienie danych osób fizycznych i firm. Głównie dotyczy to ich nazw. Kiedy to się przydaje? Gdy chcemy zanonimizować dane, by nie naruszały ono RODO. Dla przypomnienia według RODO dane anonimowe to takie, które uniemożliwiają zidentyfikowanie osób fizycznych, których dotyczą.

Dobrym przykładem tego typu zastosowania będzie anonimizacja ankiet pracowniczych, celem prezentacji ich wyników w zespołach, nie narażając poszczególnych osób na ujawnienie.

  • Drugim procesem jest zastąpienie danych osób fizycznych, firm oraz wartości numerycznych, dat jak również zmiana liczby rekordów, które mogłyby przedstawić faktyczny stan firmy. Głównym celem tego typu praktyki jest możliwość przedstawienia konceptu danej wizualizacji innym klientom.
  • Trzecim procesem jest analiza danych i odtworzenie ich struktur. Analizowanie kolumn i odtworzenie struktury na bazie dostępnych zasobów ma na celu stworzenie całkowicie nowych rekordów. Tak wygenerowane dane, choć nie mają nic wspólnego z wartościami, nazwami, datami pierwotnymi to do złudzenia przypominają rzeczywiste dane. W tym przypadku możemy zaingerować najgłębiej, eliminując możliwość pokazania proporcjonalnych różnic pomiędzy miarami w zanonimizowanych kategoriach.

 

W ramach naszego wsparcia w tym obszarze, udostępniamy skrypty, które odpowiednio zaprogramowane, anonimizują wskazane dane w zakresie określonym przez zadane parametry.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zamów darmową konsultację!

Skontaktuj się