Kiedy tworzysz raport, który ma pokazywać sprzedaż, w głównych obszarach lub kanałach dystrybucji w których działa Twoja organizacja, możesz stworzyć wizualizację w postaci treemapy, która pokaże udział kwotowy lub procentowy kanału lub obszaru w całym biznesie. Gdyby jednak odbiorca chciał zajrzeć głębiej w dane, musiałby mieć przygotowany drugi widok, który treemapa będzie filtrować.
Patrząc z drugiej strony, często zdarza się również, że mamy dużą bazę danych z nazwami produktów, których nazwa zawiera nazwę producenta, a następnie nazwę produktu, jego model, wersję itd. Czyli klasyczna pozostałość po ręcznym wprowadzaniu produktów do systemu sprzedażowego lub magazynowego. W mojej testowej bazie danych, podobne wpisy wyglądają tak jak poniższa próbka:
- Ikea Stackable Bookrack, Metal
- Canon Wireless Fax, Laser
- Xerox Message Books, Premium
- Epson Receipt Printer, White
- Accos Paper Clips, Assorted Sizes
- Avery Binder Covers, Durable
Umieszczenie dużej ilości takich elementów na jakiejkolwiek wizualizacji spowoduje chaos, szczególnie jeśli jest to pierwszy element, który widzimy na raporcie. Możemy jednak w prosty sposób stworzyć rozwiązanie, które pozwoli zamienić widok taki jak poniżej: