Prezentacja danych w czasie rzeczywistym
Jak Live Data przekłada się na oszczędność pieniędzy?
Mamy dla Ciebie gotowe rozwiązanie, które dzięki prezentacji danych w krótkich interwałach czasowych zapewni:
- Szybsze dostarczanie informacji i podejmowanie decyzji dzięki narzędziom Business Intelligence,
- Zapobieganie problemom dzięki stałemu monitorowaniu kondycji systemów,
- Motywację pracowników dzięki właściwemu udostępnianiu danych w całej organizacji,
- Narzędzie BI użyte w tym projekcie sprawdzi się szeregu innych obszarach analitycznych Twojej firmy.
Motywacja pracowników, bezpieczeństwo procesów produkcyjnych i kontrola biznesu w czasie rzeczywistym
Większość obszarów działalności przedsiębiorstw korzysta z raportów, które można umiejscowić w dwóch kategoriach: podsumowania danych za wybrany czas lub przewidywania kondycji firmy w nadchodzących okresach, na podstawie danych historycznych. Poza tymi najpopularniejszymi zastosowaniami, organizacje o różnych profilach mają również potrzeby związane z prezentacją na żywo wyników analiz w celu monitorowania bieżącej pracy. I choć duży ekran wyświetlający najważniejsze wskaźniki może nam się kojarzyć głównie z notowaniami giełdowymi, to tego typu potrzeb nie brakuje w firmach lub działach skupiających się na:
- Produkcji (prezentacja wskaźników w halach produkcyjnych).
- Pracy w obszarach helpdesku (śledzenie ilości i priorytetu zgłoszeń).
- Obsłudze i budowaniu relacji z Klientami przez call center.
- Procesach przetwórczych wymagających stałej kontroli warunków środowiskowych, np. zapylenia.
- Bezpieczeństwie (nadzór wydajności systemów lub infrastruktury).
Czas pozyskiwania informacji jest miarą i gwarantem naszej jakości, wizerunku i bezpieczeństwa
Każda z wymienionych dziedzin charakteryzuje się wysoką wrażliwością na zmienność istotnych dla niej czynników występujących w otoczeniu, środowisku pracy czy infrastrukturze. W kontekście takich czynników możemy mówić zarówno o wskaźnikach liczbowych, jak i zbiorczej informacji w formie tabeli tekstowej, informującej o dostępności usług. W obu przypadkach wiedza o tym, że obserwowane przez nas liczby zmierzają ku wartościom krytycznym lub o tym, że wystąpił problem z dostępnością usług ma ogromne znaczenie. W pozyskiwaniu takich informacji często ważne są pojedyncze sekundy, które w dłuższej perspektywie stają się miarą i gwarantem jakości naszej pracy, wizerunku i bezpieczeństwa.
Oczywisty cel: wiedzieć o problemie, zanim zaczną dzwonić Klienci
Wykorzystując aplikacje Business Intelligence do prezentacji danych w czasie rzeczywistym, wyposażamy personel, na przykład administratorów, w narzędzia, dzięki którym będą mogli śledzić i widzieć problemy zanim Klienci zaczną dzwonić. Nierzadko przyczynami przerw w działaniu rozmaitych usług są zjawiska, których wystąpienie można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć i z odpowiednim wyprzedzeniem podjąć działania zapobiegające awarii (np. kończące się zasoby systemowe). Żeby jednak móc to zrobić potrzebna jest odpowiednia, ciągła informacja o kondycji systemu.
Wzrost motywacji pracowników i trafne wyznaczanie priorytetów
Ciągłe raportowanie sprawdza się również jako motywator zespołów i doskonałe narzędzie do ustalania indywidualnych priorytetów pracowników w codziennej pracy. Tutaj możemy się odwołać do przykładu jednego z naszych Klientów, który w dziale Helpdesku IT wyświetlał bieżące wyniki pracy kilkudziesięcioosobowego działu. Ilość otwartych, zamkniętych i oczekujących ticketów z podziałem na priorytety i ze zbiorczą informacją o jakości pracy, daje informację o bieżącym statusie zarówno managerowi działu, jak i umożliwia pojedynczym konsultantom organizować swoją pracę w taki sposób, żeby zamykać jak najwięcej zgłoszeń w terminie.