Analiza sentymentu
Czy w Twojej organizacji na co dzień prowadzi się konta w różnych social mediach?
Chciałbyś wykonać analizę efektywności poszczególnych kampanii? A może chcesz zbadać emocjonalne nacechowanie komentarzy (również wewnętrznie)? Posiadamy doskonały przepis, który może Ci to ułatwić!
Business Intelligence odpowiedzią na wyzwania związane z analizą danych z mediów społecznościowych
Odpowiadając na powyższe pytania, z chęcią zaproponujemy środowisko Business Intelligence (BI). Możemy stworzyć dla Ciebie raport oparty o dane pochodzące z różnych mediów społecznościowych i/lub wewnętrznych systemów. Znajdziesz w nim kluczowe mierniki efektywności (KPI) oraz mapę częstotliwości występowania słów kluczowych, wraz z oceną ich nacechowania emocjonalnego.
Zautomatyzowana ocena treści – pierwszy krok w kierunku sztucznej inteligencji
Wykorzystanie w marketingu wydaje się oczywiste. Być może jednak reprezentujesz inne stanowisko, a analiza konkretnych materiałów, np. dostępnych tylko wewnętrznie w Twoim dziale, jest dla Ciebie istotna? Przykładem może być bardziej zaawansowana statystyka danych pozyskanych metodą web scrapingu – nasze rozwiązanie sprawdzi się również w tym obszarze. Analiza sentymentu służy do zautomatyzowanej oceny treści, głównie pod kątem lingwistycznym, bez konieczności definiowania listy słów kluczowych – daj się wyręczyć funkcjom typu AI.
Raporty przygotowane w tej konwencji mogą pomóc w podejmowaniu ważnych decyzji na wszystkich szczeblach – od stażysty w dziale marketingu po członków zarządu.
5 korzyści, które niosą ze sobą nasze rozwiązania
- Automatyzacja – bezobsługowa aktualizacja raportów.
- Czas – możesz zyskać go tyle, że ciężko będzie zapełnić pustkę w kalendarzu.
- Konsolidacja – dane oraz raporty dot. wszystkich mediów w jednym miejscu.
- Szybkość i skalowalność – dashboardy będą działać sprawniej niż skoroszyt w Excelu.
- Transparentność – w prosty sposób podzielisz się raportami, nie tylko wewnętrznie.
Zautomatyzowane raporty dedykowane dla każdej roli w organizacji
W BI od podstaw tworzymy analizę sentymentu jako interaktywne narzędzie raportowe. Powiązujemy ze sobą dane z różnych mediów, tworzymy wizualizacje, publikujemy raporty. Możemy to zrobić w kilku wersjach – np. specjalna dla managera lub zarządu. Zapewniamy dostęp do automatycznie odświeżających się informacji oraz ustawiamy powiadomienia mailowe na wypadek przekroczenia krytycznego progu, np. negatywnych komentarzy. Każdy etap będziemy z Tobą konsultować – wchodzisz w to?
Przykład zastosowania*
Tomek jest kierownikiem działu marketingu. Po wypuszczeniu nowej serii spotów na platformach społecznościowych, chciał podsumować efekty kampanii. W tym celu przeglądał komentarze użytkowników oraz reakcje pozostawione pod filmami na każdej z platform. Dało mu to wstępne wnioski na temat ciepłego przyjęcia filmów przez internautów. Zastanówmy się w tym miejscu – czy Tomek jest w stanie ocenić, czy obecna kampania odniosła sukces większy niż poprzednia, która również została pozytywnie odebrana?
Otóż to – stworzenie dokładnego miernika w analizie sentymentu wskaże Tomkowi, że komentarze nacechowane jednoznacznie pozytywnie stanowiły 81% całości w obecnej kampanii, podczas gdy w poprzedniej było to aż 93%. Co więcej, nowo powstały miernik będzie brał pod uwagę nowo dodane komentarze bez konieczności wykonania jakiejkolwiek akcji przez Tomka, który aktualnie odpoczywa na urlopie.
Czy na tym kończą się korzyści? Absolutnie. Dzięki automatycznej analizie Tomek (po powrocie z urlopu, rzecz jasna) może powiązać nowo powstałe narzędzie z wynikami sprzedaży oraz pozostałymi danymi ze swojej organizacji. Być może okaże się, że fani marki próbowali wyładować negatywne emocje w związku ze zmianą procesów logistycznych i wynikającymi stąd opóźnieniami w dostarczaniu zamówień? W takim wypadku kampania reklamowa byłaby wyłącznie przypadkowym kozłem ofiarnym.
* Zbieżność osób i wartości całkowicie przypadkowa.