Raporty dla Trade marketingu
Nowe możliwości na rozwój biznesu na styku sprzedaży i marketingu
Trade marketing to obszar, którego nie można jednoznacznie zaliczyć jako część w obrębie któregoś z większych zbiorów tematycznych takich jak sprzedaż czy sam marketing. Patrząc na obszary zainteresowań trade marketingu, szybko możemy się zorientować, że mamy do czynienia z całkowicie odrębną dyscypliną. Taką, która jest zorientowana na optymalizację współpracy między producentami lub dostawcami a detalistami, w celu poszukiwania nowych:
- Obszarów z dużym potencjałem zakupowym.
- Grup docelowych dla wskazanych produktów.
- Możliwości współpracy z detalistami w poszczególnych kanałach dystrybucyjnych.
Oczywiście niezmiernie istotne są również działania nakierowane na stymulowanie klienta do podjęcia właściwych decyzji w punkcie sprzedaży. Do tego przyczyni się już typowo marketingowa metodologia związana z budowaniem świadomości marki czy lojalności klienta. Ten prosty przykład pokazuje, że choć o trade marketingu mówimy w kontekście oddzielnego obszaru, to na wielu polach będzie się przenikał z innymi, z których w prostej linii wyewoluował.
Nadążyć za rynkiem, czyli Business Intelligence w trade marketingu
Jednym z pięciu filarów trade marketingu jest analiza biznesowa. Z racji dużej dynamiki rynków i rosnącej konkurencji, na prowadzeniu w wyścigu do świadomości konsumentów utrzymają się ci, którzy będą potrafili szybko selekcjonować właściwe dane do analizy i podejmować na ich podstawie trafne inicjatywy.
Na tym polu, z pomocą przychodzą nowoczesne rozwiązania Business Intelligence, które zostały stworzone po to, aby umożliwiać budowę i elastyczną modyfikację raportów biznesowych. Łącząc zaawansowane możliwości modelowania danych z graficznym interfejsem użytkownika oraz pracą w oparciu o metodę „przeciągnij i upuść”, wspierają wyznaczanie nowych kierunków rozwoju biznesu w zgodzie z aktualnymi trendami rynkowymi.
Kluczowe wskaźniki trade marketingu w nowej odsłonie
Różnorodne wskaźniki, o których możemy mówić w kontekście trade marketingu, zarówno te ekonomiczne jaki te związane z grupami docelowymi, w odpowiednio skrojonych raportach nabiorą dla Ciebie nowego wymiaru. Niezależnie czy mówimy o perspektywie wydajnościowej, czy efektywnościowej, raporty przygotowane z pomocą wybranej platformy Business Intelligence przekonają Cię do swojej skuteczności czytelną i zrozumiałą warstwą wizualizacji danych. To, czego Twoi konkurenci będą poszukiwać w tabelach, Ty odnajdziesz na przejrzystych, interaktywnych wykresach i mapach. Oczywiście konkurencja nie śpi i równolegle z wyścigiem do świadomości klientów, o którym pisaliśmy wyżej, toczy się technologiczny wyścig zbrojeń w obszarze narzędzi, mających za zadanie zwiększyć przewagę rynkową danej organizacji. Dlatego warto już dziś pozyskać zdolności i narzędzia do podejmowania trafnych decyzji na podstawie danych.
Poznaj zastosowania gotowe do wdrożenia w twojej firmie
Sprawdź konkretne zastosowania, gdzie nasze wsparcie może przełożyć się na wymierne korzyści. Od 1999 roku dostarczamy organizacjom wiedzę i nowoczesne technologie, aby skutecznie podejmować trafne decyzje biznesowe w oparciu o dane. Pomagamy we wszystkich aspektach pracy z narzędziami Business Intelligence tj. projektowanie struktur danych, szkolenia, warsztaty, doradztwo, zaawansowane programowanie i integracja. Tutaj znajdziesz wszystkie zastosowania.