Segmentacja Klientów i targeting
Spośród licznych narzędzi marketingowych warto świadomie wybierać te, które pomogą Ci osiągnąć sukces
Segmentacja i targeting pomogą Ci zrozumieć zachowania oraz potrzeby Klientów. Możesz przygotować lepsze kampanie, materiały, treści wysyłane e-mailem, będziesz mógł także lepiej przeszkolić przedstawicieli handlowych wiedząc, czego chce rynek. Pomożemy Ci uporządkować dane i przygotować wartościowe raporty oraz dashboardy, które jasno wskażą, jakie kroki należy podjąć i co warto poprawić lub rozwinąć, aby osiągnąć sukces.
Pierwszą grupą odbiorców raportów będą managerowie, analitycy oraz dział marketingu. Celem jest odkrycie potencjału i rozwój, poprzez trafianie do właściwych Klientów, a także dostarczanie im odpowiednich materiałów oraz przekazów marketingowych. Stworzone analizy i dashboardy mogą również pomóc w procesie przygotowania nowych kampanii.
Prowadzisz kampanie dla swoich Klientów? Dziel się z nimi aktualnymi wynikami w bezpieczny sposób!
Druga grupa odbiorców to firmy zajmujące się tworzeniem analiz marketingowych, segmentacji, targetowania i pozycjonowania na zlecenie swoich Klientów. Tym organizacjom, poza dostarczeniem gotowych rozwiązań w postaci metodologii analitycznej i szkoleń, proponujemy również serwery Embedded Analytics. Są to personalizowane galerie służące do bezpiecznego udostępniania stworzonych w agencji raportów Klientom zewnętrznym.
Optymalizuj swój budżet marketingowy dzięki lepszemu zrozumieniu potrzeb klientów
Segmentacja pozwala lepiej wykorzystać budżet marketingowy, uzyskać przewagę konkurencyjną i lepiej poznać potrzeby Klientów. Analiza ta pozwala na głębsze zrozumienie różnic w zachowaniu klientów np. poprzez ich postrzeganie marki, produktu oraz działań marketingowych (segmentacja cyfrowa). Dzięki segmentacji możemy podzielić Klientów w oparciu o unikalne potrzeby, problemy czy oczekiwania, tworząc grupy o wspólnych cechach.
Planuj świadomie i skutecznie w oparciu o jasne priorytety
Targetowanie odpowiada na pytanie: jak nadawać priorytety Klientom i planować działania w oparciu o priorytetyzację? Dzięki targertowaniu można dotrzeć do części Klientów w celu ponownego ich zaangażowania, co bezpośrednio przyczynia się do zwiększenia sprzedaży i świadomości marki. Analizy targetingu pomogą nam między innymi w monitorowaniu działań i skutecznym planowaniu.
Śledząc dashboardy i analizy z odpowiednim segmentowaniem oraz targetowaniem możemy znacznie szybciej poprawić obsługę Klientów, skuteczniej się z nimi komunikować, a także efektywnie znajdować nowe możliwości i tworzyć odpowiednie materiały.
Zastąp mass-mailing celowaną komunikacją trafiającą w potrzeby odbiorców
Badając zachowania i preferencje Klientów z różnych grup docelowych, możesz podejmować trafne decyzje związane m. in. z tym:
- Jak często przedstawiciele powinni odwiedzać Klientów z różnych grup docelowych.
- Jakie materiały powinien przygotować dział marketingu i jak często powinien uruchamiać komunikację.
Dzięki naszym wizualizacjom i analizom, możesz monitorować oraz grupować swoich Klientów według różnych kryteriów. Na przykład na takich, którzy chętnie korzystają z Internetu i z przyjemnością czytają newslettery oraz na tych, którzy są tradycjonalistami, a zatem preferują kontakt F2F i rozmowy telefoniczne. Targetowanie oraz segmentacja pozwolą Ci dotrzeć do tych grup z adekwatną komunikacją, która może wzbudzić większe zainteresowanie Twoimi produktami. Zastąpisz ciągły mass-mailing do szerokiej grupy odbiorców celowanymi informacjami trafiającymi w potrzeby odbiorców.
Pomożemy Ci przygotować dashboardy i kompleksowe analizy z takimi wskaźnikami, jak:
- wskaźnik konwersji,
- open rate,
- click-through rate,
- wskaźnik częstotliwości wizyt,
- analizy ankiet i satysfakcji,
- planer wizyt,
- i wiele innych – w zależności od Twojej branży i preferencji.
Dzięki nim będziesz mógł ocenić skuteczność swoich akcji oraz to, czy prawidłowo dokonałeś segmentowania i targetowania Klientów.