Eliminacja błędów w sortowaniu przesyłek
Podniesienie jakości sortowania jest kluczowe dla wyeliminowania błędnych przesyłek
Stale rozwijający się rynek e-commerce stymuluje wzrost potrzeb Klientów na szybkie wysyłanie dużej ilości paczek. Rosną również oczekiwania związane ze skutecznością doręczania. Niedostarczenie paczki w pierwszym terminie może mieć różne powody, również takie które leżą po stronie odbiorcy. Jednak tym, co firma kurierska musi zapewnić jest podjęcie próby doręczenia w pierwszym dniu po nadaniu.
Jeśli tak się nie dzieje, to przyczyn możemy szukać m. in. w nieefektywnym sortowaniu paczek. Poprawa jakości w tym obszarze przekłada się na:
- Wzrost skuteczności doręczeń.
- Większe zadowolenie Klientów.
- Redukcję kosztów.
Odkryj narzędzia analityczne, dzięki którym zapanujesz nad rosnącymi potrzebami Klientów.
Problemy z jakością sortowania paczek tym częściej dotykają firmy kurierskie, im bardziej dzienna ilość zleceń zbliża się do kresu ich wydajności. Zwiększona liczba zamówień przeciąża operacyjne zespoły logistyczne, wpływając na jakość dostarczeń, co w oczywisty sposób negatywnie odbija się na zadowoleniu klientów w przypadku popełnienia błędów w dostawie.
Żeby zobrazować skalę o jakiej mówimy, wystarczy przytoczyć rozmowę, która odbyła się z jednym z jednym z naszych Klientów z branży logistycznej w okresie pandemii. Zapytany o to, jak odczuwają wzrost obciążeń ilością paczek odparł, że na przestrzeni całego roku pracują z intensywnością, którą do niedawna znali sezonowo z okresu przedświątecznego w grudniu.
U naszego Klienta w logistykę przesyłek zaangażowany był kilkuosobowy zespół, który na bieżąco analizował przesyłki i wprowadza korekty. Niestety ze względu to, że wszystkie analizy prowadzone były ręcznie i przechowywane w Excelu, czasochłonność prowadzonych prac oraz ryzyko błędu były na wysokim poziomie.
Mapa Polski z informacją o jakości pracy regionów i mikroregionów
- Wizualizacja jakości sortowania w podziale na regiony ze wskazaniem 10 najgorszych oddziałów.
- Porównanie uśrednionej skuteczności doręczeń dla całego kraju (dla danego dostawcy logistycznego).
- Elastyczne filtry daty umożliwiające wybór okresu, dla którego chcemy sprawdzić wynik poprawności sortowania.
Relacje błędów między oddziałami
- Wskaźnik ogólny, tj. wyliczenie uśrednionej procentowej jakości sortowania oraz liczby paczek posortowanych niepoprawnie.
- Wskaźniki jakości sortowania oddziału w miesiącach i dniach.
- Liczba błędów w relacjach z oddziału do innych oddziałów.
Listy paczek błędnie posortowanych przez oddział
- Lista konkretnych, niepoprawnie posortowanych przez dany oddział paczek w konkretnym dniu.
- Filtry sprawdzające przyczynę błędnego posortowania.